Kapcsolódó tartalmak

Cikk letöltése PDF

2018.10.02.

A SPAR nyerte a Magyar Termékekért Kereskedelmi Nívódíjat, a Mastercard Év Kereskedője díjat és a SuperStore hipermarket különdíját

A gyártó cégek szavazatai alapján a SPAR Magyarország Kereskedelmi Kft. nyerte az első alkalommal kiírt Magyar Termékekért Kereskedelmi Nívódíjat, amelyet a szakma legnagyobb rendezvényén a tapolcai Business Days-en adott át Farkas Sándor, az agrártárca miniszterhelyettese.

A Magyar Termékekért Kereskedelmi Nívódíjat a Magyar Termék Nonprofit Kft. és a Trade Magazin alapította. Az elismerést az a kereskedelmi társaság kapja, amely a Magyar Termék védjegyhasználó cégeinek szavazatai alapján a legtöbbet tett a hazai termékek értékesítéséért, népszerűsítéséért. A gyártók értékelése szerint a SPAR Magyarország került az első helyre, így Heiszler Gabriella ügyvezető igazgató vehette át első alkalommal a díjat, Karsay Judit keramikus erre az alkalomra készített egyedi Madárka (Birdy) figuráját.

A SPAR Magyarország évtizedek óta aktívan segíti a magyar termékek piacra jutását. A vállalat vezetése mindig fontosnak tartotta, hogy a termékkínálat kialakításában kiemelt szerephez jussanak a magyar termelők, gyártók és feldolgozók. 2017-ben a minőségi magyar élelmiszerek még nagyobb teret nyertek a SPAR és INTERSPAR üzletek polcain, amely hozzájárul a hazai beszállítók, valamint az agrárium és feldolgozóipar fejlődéséhez és bővüléséhez.

„A magyar áruk preferálását bizonyítja, hogy vállalatunk hazai beszállítóinak aránya igen magas, és egyes termékcsoportok esetén kizárólag Magyarországon előállított árucikket forgalmazunk. Erre rendkívül büszkék vagyunk, valamint arra is, hogy négyféle saját márkás tojásunkra rákerült a Magyar Termék védjegy. A védjegyes termékekre vásárlóink figyelmét is felhívjuk, éppen ezért a Magyar Termék Kft. tematikus oldalai évek óta, így 2017-ben is, helyet kaptak a SPAR és INTERSPAR üzletek kínálatát bemutató szórólapokban” – mondta el Heiszler Gabriella ügyvezető igazgató a díj átvételekor.

Benedek Eszter, a Magyar Termék Nonprofit Kft. ügyvezetője elmondta, hogy Nagy István agrárminiszter fővédnökségével a díjat azért hozták létre, hogy elismerjék azoknak az üzletláncoknak a munkáját, amelyek aktívan segítik a magyar termékek piacra jutását. Egyben ösztönözni is szeretnék a kereskedelmi hálózatokat arra, hogy aktívabban támogassák a Magyar Termék védjegyes áruk értékesítését. Az értékelésre azokat kérték fel, akik a legjobban meg tudják ítélni, melyik üzletlánc segítette leginkább a védjegyes áruk eladását. A védjegyhasználók saját tapasztalataik alapján, ugyanakkor objektív kritériumokat pontozva mondtak véleményt a láncokról.

A 166 védjegyhasználó minden, Magyar Termék védjegyes árut forgalmazó kereskedelmi hálózatra szavazhatott meghatározott kritériumok alapján, a Magyar Termék Kereskedelmi Nívódíjat a legtöbb pontot elérő társaság kapta.

Az értékelésnél számított a Magyar Termék védjegyes termékek forgalma az adott üzletláncban, a védjegyes termékek megjelenésére nyújtott felületekkel, lehetőségekkel való elégedettség, a kereskedelmi cégnél a védjegyes termékekre megvalósított promóciók sikeressége, valamint az üzletlánc bemutatkozójának értékelése.

További díjak

A dobogó első fokára állhatott a SPAR a Mastercard által szervezett Az év kereskedője versenyben, megosztva a dobogó legfelső fokát a Libri-Bookline Zrt.-vel. 
A verseny célja, hogy felhívja a figyelmet az eredeti és különleges kereskedelmi megoldásokra, valamint inspirálja a fejlesztéseket és jutalmazza azokat a kereskedőket, akik többet szeretnének nyújtani vásárlóiknak. A vállalat a Legjobb ügyfélélmény és a Társadalmi felelősségvállalás programban benyújtott kiemelkedő pályázatai miatt nyerte el a verseny fődíját.

SuperStore 2018-as megmérettetésen, hipermarket kategóriában is első helyezést ért el a cég a tatabányai INTERSPAR-ral. A közelmúltban modernizált áruházat a vállalat legújabb, gondosan megtervezett, minőségi anyagokra és energiatakarékos megoldásokra épülő koncepciója szerint építették át, melynek eredményeképpen innovatív, élményt adó környezetben tudnak az oda betérők vásárolni.