„A SPAR üzletfilozófiájának legfontosabb célja vevőink hatékony, minőségi kiszolgálása. Ez nem kis feladat, hiszen közel négyszáz áruházunk biztonságos és gyors ellátását kell megoldani nap mint nap ellenőrzött, magas minőségű élelmiszerekkel. Ezért a SPAR vezetése úgy döntött, hogy olyan minőségirányítási szabványokat vezet be a napi működésbe, amelyek lehetővé teszik a vállalatirányítási folyamataink nyomon követhetőségét és szem előtt tartják az élelmiszerbiztonságot”, mondta Maczelka Márk kommunikációs vezető.
A SPAR Magyarország 2009 decemberétől az SGS – a világ vezető tanúsító szervezete – által tanúsított Integrált Irányítási Rendszert (IIR) működtet. Ennek a rendszernek két eleme az ISO szabvány szerinti minőségirányítási és a HACCP elvek szerinti élelmiszerbiztonsági rendszer. Magyarországon a kereskedelmi láncok közül egyedüliként a SPAR szerezte meg és terjesztette ki teljes hálózatára az ISO 9001:2008 nemzetközi szabvány követelményei alapján tanúsított minőségirányítási rendszert.
Az elmúlt években megerősödött a Nemzetközi Szabványügyi Testületnél (ISO) az a vélemény, hogy a szabvány és a minőségirányítási rendszer elveinek alapvető átdolgozása szükséges. Ez az igény a szabvány környezetében jelentkező új követelményeken és az alkalmazási területen fellépő új kihívásokon alapult. A módosítására azért volt szükség, hogy a szabvány megfeleljen a kor követelményeinek. A modernizált rendszer az ISO 9001:2015 kódot kapta. Idén ősszel a SPAR sikeresen teljesítette az új, vevőközpontú szabvány megszerzésének feltételeit.
„Az új szabvány legfontosabb szempontja a vásárlói elégedettség. Nagyon büszkék vagyunk rá, hogy mind üzleteink, mind a központi folyamataink három évre megkapták az ISO 9001:2015 tanúsítványt”, tette hozzá Maczelka Márk.