„A SPAR több mint 30 éve van jelen Magyarországon, az üzletlánchoz tartozó 641 saját és franchise üzletek összesen 17 ezer munkavállalónak biztosítanak megélhetést. Vállalatunk számára stratégiai jelentőségű az innováció, amely a termékfejlesztésben, a beruházáspolitikában és a munkaerő-menedzsmentben is megjelenik. Büszkék vagyunk rá, hogy az elmúlt időszakban több kezdeményezésünket, termékünket és üzletünket is rangos szakmai díjakkal ismerték el” - mondta Maczelka Márk, a SPAR Magyarország kommunikációs vezetője.
Év Boltja 2024 verseny: tarolt a SPAR
A SPAR Magyarország a kiskereskedelmi láncok között kiemelkedő eredménnyel végzett az Év Boltja 2024 megmérettetésen. Szupermarket kategóriában az újpesti, Görgey úton lévő SPAR szupermarket aranyérmet hozott el. Az Újpest-Központtól pár percre lévő üzlet 2023-ban teljesen új külsőt kapott és a belső tere is megújult, a modernizáláson túl kényelmi funkciókkal is bővült a vásárlók igényei szerint.
Hipermarket kategóriában az 5230-as számú debreceni INTERSPAR győzött. A SPAR 2023 novemberében nyitotta meg a második INTERSPAR hipermarketet a hajdú-bihari vármegyeszékhelyen. A hárommilliárd forint értékű beruházásnak köszönhetően a város egy olyan üzlettel bővült, ahol az itt élők vagy a városba munkába járók nemcsak az élelmiszerek széles választékát, de elektronikai cikkeket, ruházatot, kertészeti eszközöket és játékokat is megtalálhatnak.
A SPAR ezen felül Az Év Friss Húsáru Kereskedője 2024 kitüntető címet is elnyerte az üzletekben elérhető friss és minőségi termékeinek köszönhetően, amelyeknek nagy része a vállalat saját tulajdonú Regnum húsüzemeiben készül, a legmagasabb minőségi követelmények szerint.
HVG ESG Top 40: 14. helyen a SPAR Magyarország
A SPAR számára az egyik legnagyobb, jelent és jövőt érintő feladat a fenntarthatóságra való törekvés. Felelősen gondolkodó vállalatként a teljes működési rendszerben megjelenik többek között az energiahatékonyság, a professzionális hulladékgazdálkodás, a társadalmi felelősségvállalás, valamint a munkatársakról való gondoskodás. A SPAR Magyarország 2024-ben 45 helyet előre lépve a 14. helyen szerepel a HVG és a Planet Fanatics' Network közös listáján, amely a magyarországi nagyvállalatokat fenntarthatósági, társadalmi felelősségvállalási és vállalatirányítási (ESG) szempontok alapján állítja rangsorba.
Inno d’Or: díjat kaptak a SPAR purpur péksütemények
A Trade magazin által 2021-ben életre hívott Inno d’Or – Év innovációja 2024 verseny győztesei közé választották a SPAR purpur termékcsaládot. A vállalat ízletes és egészségtudatos életmódot támogató cikkeit az üzletekben helyben, kemencékben sütik készre. Aki pedig otthon élvezné ezeket a termékeket, az fagyasztott formában hazaviheti és készre sütheti mind a SPAR purpur tésztás kakaós csigát, mind pedig a zsemlét. A magas élvezeti értékkel bíró, hosszabb ideig eltartható termékeknek magas a fehérje- és rosttartalma, valamint képesek támogatni a különféle diétákat is.
Az Év Vásárlóbarát Díja 2024 verseny
A Store Insider magazin kiadója, a PPH MEDIA által indított, Az Év Vásárlóbarát Díja 2024 versenyén a kereskedelmi cégek fogyasztóknak szánt, kiemelkedő ügyfélélményt nyújtó megoldásait keresték. A minőségi és megbízható termékei, a magas minőségű kiszolgálás, az esztétikus áruházi megjelenés, valamint az egyszerű, könnyen kezelhető szolgáltatások elismeréseként a SPAR aranyfokozatú elismerést nyert a megmérettetésen „Márkaélmény” kategóriában.
Az Év Saját Márkás Terméke 2024
Magyarországon a saját márkás termékek a teljes FMCG-piac értékbeli eladásának közel 30 százalékát képviselik. A Store Insider magazin az Év Saját Márkás Terméke 2024 díjával a kereskedelmi cégek felhívhatják vevőik figyelmét saját márkás termékeik bővülő, változatos kínálatára. A megmérettetésen a húskészítmények főkategóriában, darált hús alkategóriában a flow-pack csomagolásban elérhető S-BUDGET sertés darált hús győzött. A vállalat újítása, hogy az 500 grammos, közkedvelt S-BUDGET sertés darált hús a hagyományos műanyagtálcás csomagolás helyett, ún. flow-pack csomagolásban kapható. Ezzel a megoldással 70%-kal kevesebb műanyagot használnak fel, ugyanakkor a technológia biztonságos, megfelel valamennyi minőségbiztosítási előírásnak és megőrzi a hústermék frissességét.