„A SPAR Magyarország alapítása óta a folyamatos fejlődés útján jár, ez nemcsak állandóan bővülő termékpalettát, hanem modern beruházásokat is jelent. Mindkettőben fontos szerepe van a fenntarthatóságra való törekvésünknek is, amelyről azt gondoljuk, hogy korunk talán legfontosabb kérdése. Céljaink elérése érdekében számos energiahatékonysági, hulladékgazdálkodási és termékfejlesztési innováció fűződik a SPAR nevéhez. Nagy öröm, hogy a közelmúltban újabb rangos szakmai díjakat kapott a vállalatunk, amelyek megerősítést adnak számunkra” – hangsúlyozta Maczelka Márk, a SPAR Magyarország kommunikációs vezetője.
Az Év szupermarket üzletlánca a SPAR
A Trade magazin idén már 10. alkalommal hívta versenyre a Magyarországon bejegyzett székhellyel rendelkező értékesítési pontokat és üzletláncokat. A szakmai versenyen az Év hipermarket üzlete 2024-ben a zsűri döntése alapján az egyik debreceni INTERSPAR lett. A Mikepércsi úton 2023 novemberében nyitotta meg a vállalat a Hajdú-Bihar vármegyei település második INTERSPAR áruházát. A 2600 négyzetméteres területen több mint húszezer termék közül válogathatnak a vásárlók. A hipermarketben környezettudatos megoldásokkal, például LED világítással és szén-dioxid alapú hűtéstechnológiával, valamint digitális árkijelzőkkel is találkozhatnak a vásárlók.
„Az Év szupermarket üzlete 2024” címet egy budapesti SPAR érdemelte ki. A Szent Imre utca és a Görgey Artúr utca sarkán található újpesti áruházat a vásárlók kényelmére és a fenntarthatóságra fókuszálva alakította át tavaly a vállalat. A saját beruházással megvalósult modernizáció eredményeként az üzlet széles termékválasztékot kínál, beleértve az egészséges élelmiszereket és kényelmi termékeket.
A versenyen „Az Év szupermarket üzletlánca 2024” címet a SPAR Magyarország kapta. A vállalat folyamatosan bővülő és modernizálódó szupermarket hálózatához 332 SPAR egység tartozik országszerte. A fenntarthatóságot szem előtt tartó cég nagy hangsúlyt fektet a hazai termékekre: az élelmiszerek több mint 90%-ban hazai beszerzési forrásokból származnak, így támogatva a helyi gazdaságot és kisvállalkozókat.
Vásárlói nívódíj: idén is győzött a SPAR
A Magyar Termékekért Kereskedelmi Nívódíjat 2018-ban a Magyar Termék Nonprofit Kft. és a Trade Magazin alapította azzal a céllal, hogy elismerjék azoknak az üzletláncoknak a munkáját, amelyek aktívan segítik a magyar termékek piacra jutását. A Magyar Termék hűségoldalon végzett online kutatásban a legtöbb válaszadó a SPAR-t jelölte meg, ahol a legkönnyebben megtalálja kedvenc Magyar Termék védjegyes termékeit, így a Kereskedelmi Nívódíj története során másodszor, 2023 után 2024-ben is a SPAR Magyarország nyerte el a Vásárlói Nívódíjat.
Díjat kapott a SPAR karbontudatos rendezvénye
A Green Pledge kezdeményezés 2022-ben indult azzal a céllal, hogy a hazai marketing-, és reklámipar szereplői saját működésük során még nagyobb figyelmet fordítsanak a környezetvédelemre, a környezet megfelelő ábrázolására, illetve a greenwashing elkerülésére. Az idei versenyen zöld reklámgyakorlatok kategóriában díjat kapott a SPAR karbontudatos rendezvénye, amelyet a Budapest Borfesztiválhoz kapcsolódóan szervezett az üzletlánc. Az esemény karbonlábnyomát 392 facsemete ültetésével kompenzálta a vállalat. Zöld edukáció kategóriában pedig díjazták a Tervezz okosan! edukációs kampányt, amelyet a Nestlé Hungáriával közösen valósított meg a SPAR. Ebben olyan témákat érintettek, mint a fenntartható életmód, az élelmiszer-pazarlás megelőzése, a csomagolóanyagok mennyiségének csökkentése, és a szelektív hulladékgyűjtés.
Díjakkal értékelték a SPAR fenntarthatósági törekvéseit
A Trade magazin ötödször hirdette meg a Fenntarthatóság szimbóluma pályázatot. A versenyen idén Zombory Csilla lett a Fenntarthatóság nagykövete, Csilla a SPAR Magyarország minőség- és környezetirányítási vezetője. Feladatai közé tartozik a hulladékkezeléssel és fenntarthatósággal kapcsolatos szabályozási és közkapcsolati tevékenységek tervezése és kezelése. Zombory Csilla az elmúlt 4 évben kiemelkedő szerepet vállalt a visszaváltási rendszer (DRS) beindításában Magyarországon.
A vállalat „Az S-BUDGET darált hús csomagolásának csökkentése a környezet védelmében” című pályázata pedig „Csomagolás” kategóriában nyert díjat. A vállalat saját REGNUM húsüzeme 500 grammos S-BUDGET darált hús termékének a csomagolása 70%-kal kevesebb műanyag felhasználásával készül. Ezzel jelentős megtakarítást érnek el, hiszen az így felhasznált műanyag mennyisége a korábbi csomagolásnak kevesebb, mint egyharmada. A népszerű S-BUDGET sertés darálthús a Store Insider magazin az Év Saját Márkás Terméke 2024 versenyén a húskészítmények kategória győztese kitüntető címet is megkapta.
Aranyat ért a SPAR magas márkaélménye
A SPAR mindig is nagy erőfeszítéseket tett azért, hogy olyan szolgáltatásokat is elérhetővé tegyen vásárlói számára, amelyek megkönnyítik a vásárlást a mindennapokban, ugyanakkor garantálják a minőséget és a megbízhatóságot. Ezt értékelte Az év vásárlóbarát díja 2024 versenyen a Store Insider magazin kiadója, melynek keretében az FMCG gyártók, forgalmazók, szolgáltatók és kerekedők fogyasztóknak szánt, kiemelkedő ügyfélélményt nyújtó megoldásait kereste. A megmérettetésen a díj arany fokozatát kapta a SPAR Magyarország márkaélmény kategóriában.
Első lett a SPAR purpur termékcsalád
Az Inno d'Or - Az Év innovációja 2024 versenyen élelmiszer kategóriában első helyezést értek el a SPAR purpur család zsemle és kakaós csiga termékei. A purpur búza újrafelfedezése az elmúlt évek egyik legjelentősebb élelmiszeripari innovációja. A SPAR helyben sütött, illetve fagyasztva is elérhető purpur zsemle és kakaós csiga termékei magas élvezeti értékkel bírnak, de fehérje és rosttartalmuk miatt az egészségre is kedvező a hatásuk.
Az olvasók kedvence a SPAR prémium mangószörp
Harmadik alkalommal adták át a Nők Lapja Food Awards díjakat. A pályázatra nevezett élelmiszerekre és italokra a magazin online portálján szavazhattak az olvasók. Az alkoholmentes italok főkategória szörpök és italporok alkategóriájában díjat kapott az 500 milliliteres SPAR prémium mangószörp.
Tesztgyőztes a SPAR Korall mix friss salátakeverék
A mértékadó Maradok a pénzemnél blog az egyre népszerűbb előrecsomagolt salátákat vette górcső alá. A vakteszten azok a salátakeverékek vettek részt, amelyben a salátákon kívül legalább egy zöldségféle is szerepelt. A tesztelők illat, állag és íz szempontjából vizsgálták a termékeket. A teszt győztes a SPAR és INTERSPAR üzleteiben kapható SPAR Korall mix friss salátakeverék lett. A tesztelők az értékelésükben kiemelték a friss, kellemes salátaillat mellett a változatos összetevőket.